Clarion FB288RBT

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Clarion FB288RBT op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

PattiMan 23-12-2009
Geschreven voor: Clarion FB288RBT

Bij het openmaken van de doos schrok ik wel een beetje. Had gehoopt dat het niet zoooo wit zou zijn en dat het grijs zou overheersen. Helaas ;-)

Het aansluiten van de radio was een fluitje van een cent, mits je maar ISO stekkers hebt.

Het pairen met mijn iPhone 3G was geen enkel probleem: let wel, je moet een naam ingeven en accepteren. Anders is het pairen niet goed afgerond en moet je de volgende keer dat je de radio aanzet het proces herhalen.

Handsfree bellen en audio streamen gaat prima. Minpuntje: bij mij begint ie niet altijd met streamen. Soms wel, soms niet. Ik adviseer wel het gebruik van de externe microfoon. De interne mic is te slecht om te gebruiken. Je schreeuwt jezelf helemaal hees.

MP3's afspelen van SD(HC) kaart gaat ook prima. Er kan maximaal 2GB in en de kaart moet FAT12 of FAT16 geformatteerd zijn. Als je de radio tijdens het afspelen van een MP3 uit zet, zal dat nummer vanaf het begin worden afgespeeld als je de radio weer aanzet.

Het tuner gedeelte heb ik nog niet getest omdat ik niet de juiste antenne stekker in mijn Focus heb.

Het afwerkplaatje dat om de radio zit is een beetje slap en voelt breekbaar aan. Het frontje verwijderen is ook een uitdaging. Ik heb niet echt dikke vingers, maar het indrukken van de releaseknop gaat niet eenvoudig.

Verder ben ik tevreden over het toestel en heb geen spijt van de aankoop.